Pomôžeme Vám

Náš profesionál Vás bude kontaktovať a ponúkne Vám priestory na mieru vyhovujúce Vašim potrebám.

Pomáha Vám
11. 12. 2017

Tomáš Hegedűš

Svetové metropoly bojujú o mozgy aj o investície

Objem investícií do komerčných nehnuteľností v prvej polovici roka narástol v Európe o 25 %.  Vyplýva to z analýzy poradenskej spoločnosti CBRE, ktorá je svetovým lídrom v oblasti realitných služieb a investícií.

Výnimkou v tomto smere nie je ani Slovensko. „V druhej polovici tohto roka investície smerovali najmä do kancelárskych a priemyselných nehnuteľností a to najmä v Bratislave a okolí. Záujem o investície sme zaznamenali napríklad od firiem z Francúzska, Južnej Afriky, Číny, či Ruska,“ povedal riaditeľ predaja investičných nehnuteľností v CBRE Marián Mlynárik.

Investori však pri výbere okrem samotnej lokality zvažujú aj ďalšie faktory, medzi ktoré patria stabilita podnikateľského prostredia, nízka miera rizika a najmä kvalitná a vzdelaná pracovná sila. Preto medzi kľúčové faktory pri rozhodovaní patria aj potenciál rastu jednotlivých miest a ich schopnosť vytvoriť kvalitné prostredie nie len pre prácu, ale aj pre život. Sem patrí rozvoj dopravnej infraštruktúry, parkovanie, pohodlná verejná doprava a dostatok kancelárskych i ubytovacích kapacít.

„Tu zohráva úlohu aj aktivita samospráv, ktorá je žiaľ na Slovensku dosť limitovaná. Zaujímavosťou je, že ak pri lákaní zahraničných investorov dokážu vláda i primátori vyjsť v ústrety v mnohých veciach, na domácich hľadia akoby cez prsty. Pritom je pri nich väčšia šanca, že svoje podnikanie neprenesú inam. Navyše im o niečo viac záleží ukázať sa na domácej pôde v dobrom svetle a pomôcť skvalitniť a zmodernizovať prostredie, v ktorom aj oni sami žijú,“ konštatuje šéf realitno-poradenskej spoločnosti CBRE na Slovensku Tomáš Hegedűš.

V prípade, ak investori zistia, že podmienky a atmosféra v Bratislave, alebo kdekoľvek inde na Slovensku, investíciám nepraje, môže sa podľa T. Hegedűša stať, že za miesto svojho budúceho pôsobenia zvolia inú lokalitu či ústretovejšiu metropolu. Takú, ktorá bude o investíciu do modernizácie skutočne stáť, bude efektívnejšia v komunikácii a viac otvorená podpore firiem, ktoré majú záujem reálne meniť tvár mesta a krajiny.

 „Ak u logistických a výrobných parkov hlavnú úlohu zohráva aj dostatok miesta a dobrá dopravná dostupnosť, pri investíciách s vyššou pridanou hodnotou, teda najmä do ľudských kapacít, je potrebné bojovať o takéto projekty bez ohľadu na to, či ide o zahraničnú, či domácu firmu,“ uzavrel Hegedűš.